2006-08-16

Serier är jobbigt!

Jag hade just en otäck upplevelse på Seriebörsen här i stan. Inte på grund av Seriebörsen utan på grund av mitt eget slarv. Peter på Seriebörsen var hjälpsam och försökte ordna så att jag kunde undvika den otrevliga upplevelsen...

Jag har hål i min Hellblazersamling!!!

Hellblazer är både min och Carinas absoluta favvoserie och har varit det under många år nu. Vi började samla lösnumren våren 1992 och köper även albumen om än i en något långsammare takt. Vi är inga samlarsamlare så vi struntar i plastfickor och vi tafsar på både omslag och inlaga. Jag ber om ursäkt om du som seriesamlare tar illa upp, men så gör vi här hemma.

För ett par år sedan bytte jag leverantör av serien. På grund av slöhet och tröghet åkte varken jag eller Carina till Seriebörsen för att hämta upp de inkomna numren. Det gick ett år... två. Plötsligt greps vi av Hellblazerabstinens och jag hörde äntligen av mig till Seriebörsen. Dessvärre saknas nummer 205 och 219.

Så här ser de små rackarna i alla fall ut (205 respektive 219). En vacker dag skall de vara våra! De verkar finnas relativt frodigt förekommande på eBay för inte allt för många kronor. Om du som läser detta har tips på var jag kan hitta dem blir jag förstås glad för tips!


Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

Hans Persson sa...

Det där är det enda sunda sättet att samla saker på (serier eller vad som helst). Jag förstår inte riktigt poängen med att skaffa sig en samling om man inte har tänkt sig att läsa den.

Anonym sa...

Jag använder io ch för sig plastfickor till en hel del, men det är bara för att det ska vara lättare att ha delhistorierna samlade. Blädrandet blir lite enklare då. Men klart serier ska läsas och läsas om.

Synd på hålet bara, speciellt så utspridda.