2008-01-15

Exjobbet klart!

Jorå! God fortsättning på det nya året, ni som läser den här aktiva (!) bloggen. Nytt år, nya utmaningar. Imorgon den 16:e januari klockan 10 skall jag försvara mitt examensarbete, Psykometrisk utvärdering av Social Phobia Screening Questionnaire for Children: reliabilitet och samtidig validitet. Det är nervöst och skönt på samma gång.

Fem år har gått... väldigt fort! Det är lite otäckt egentligen. Det känns som om jag fortfarande minns de första dagarna som student tydligt. Studietiden har varit oerhört lyxig för hela familjen. Jag har haft långa trevliga sommarlov tillsammans med barnen. Vardagen har vi kunnat ordna efter att jag har haft möjlighet att planera mitt eget arbete på ett mycket flexibelt sätt. Vi kommer att sakna det.

Men. Jag har inte pluggat i fem år till för att det var glassigt rent familjemässigt. Nej, jag vill ju ut och arbeta nu! Det är alltså nästa projekt, söka jobb. Jag har börjat lite smått men har inte dragit igång på heltid med det förrän jag nu blir klar med hela utbildningen.

1 kommentar:

Svensson sa...

Hej du gamle, kul att se dig - virtuellt.

Kan för tillfället bara säga att jag har en egen blogg, torde gå att nå via klick på namnet.

All the best! /LS